Koła zainteresowań
Koła zainteresowań działajace w Społecznej Szkole Podstawowej w roku szkolym 2024/2025.
Koła zainteresowań w Społecznej Szkole Podstawowej Nr 11 w roku szkolnym 2024/2025.
Angielski z piosenką klasa 1.
Zajęcia przeznaczone są dla dzieci z klasy I. Ich głównym celem jest wzbogacenie słownictwa poznanego w czasie lekcji j. angielskiego. Uczestnicząc w kole, uczniowie kształcą również zdolność interpretowania i wyrażania własnych emocji w formie plastycznej i poprzez muzykę.
Dominującymi metodami stosowanymi na zajęciach są metody aktywizujące, takie jak:
- The Communicative Approach (metoda komunikacyjna),
- gry dydaktyczne,
- metoda projektu,
- TPR („Total Physical Response”) - metoda doświadczalna,
- „Multi-sensory Approach” - nauka poprzez zmysły,
- Storytelling (technika opowiadania bajek),
- metoda problemowa,
- metoda impresyjna.
Angielski z bajką klasa 2. i 3.
Koło dla kas II i III szkoły podstawowej pt. „Angielski z bajką” ma na celu rozwijanie zainteresowania kulturą i tradycją krajów anglojęzycznych. Uczestnictwo w kole jest również szansą na przygotowanie się do konkursów z języka angielskiego.
Uczniowie zapoznają się z treścią znanych bajek anglojęzycznych, uczą się myśleć w sposób problemowy, kształcą zdolność empatii oraz rozwijają kreatywność.
Koło artystyczne
Na spotkaniach w ramach „Koła artystycznego” sięgamy po różne techniki plastyczne, uczymy się jak być kreatywnym, jak się nie bać tworzyć i uwierzyć w siebie oraz czerpać radość z tworzenia prac plastycznych.
Głównym celem zajęć jest rozwijanie kreatywnego i twórczego myślenia oraz wiary w swoje możliwości. Nie mniej ważne jest wspomaganie ogólnego rozwoju, kształtowanie wrażliwości oraz rozwijanie spostrzegawczości.
Koło kulinarne
Koło kulinarne to cykl zajęć, w czasie których dzieci mają okazję poznać ciekawe przepisy oraz nauczyć się gotować szybko, prosto i niezwykle smacznie. Przyrządzanie posiłków uczy dzieci kreatywnego myślenia. Wykonując różne kuchenne czynności, takie jak: krojenie, obieranie, ugniatanie, mieszanie i smarowanie uczniowie usprawniają się manualnie. Przygotowując posiłki, dzieci uczą się także samodzielności oraz lepszej organizacji własnej pracy oraz nabywają prawidłowych nawyków żywieniowych i higienicznych. A wszystko to poprzez świetną zabawę.
Koło teatralne
Teatr w życiu dziecka jest bardzo ważnym czynnikiem wspomagającym rozwój, podobnie jak zabawa.
Głównym założeniem zajęć jest wspomaganie dzieci w całościowym rozwoju (intelektualnym, estetycznym, emocjonalnym, uczuciowym i manualnym) poprzez działalność twórczą. Na zajęciach poznajemy różnorodne formy teatralne oraz podstawowe pojęcia związane z teatrem i grą aktorską. Ćwiczymy emisję głosu, pracujemy nad dykcją, oddechem oraz modulacją głosu, mimiki i gestu.
Nasze zajęcia teatralne są oparte na krótkich improwizacjach scenicznych, które dzieci bardzo chętnie przygotowują same, dzięki czemu odkrywają w sobie twórczą duszę, rozwijają wyobraźnię, kreatywność, zdolność do wyrażania emocji oraz zdobywają pewność siebie. Gry dramowe uczą współpracy w zespole, odpowiedzialności, tolerancji oraz budują więzi emocjonalne między uczniami.
Odyseja Umysłu
Odyseja Umysłu to międzynarodowy program edukacyjny rozwijający kreatywność, umiejętność rozwiązywania problemów i pracę zespołową u dzieci i młodzieży. Powstał w 1978 roku w USA i od tego czasu zyskał popularność na całym świecie, w tym również w Polsce.
W ramach programu zespoły uczniów mierzą się z tzw. problemami długoterminowymi, które wymagają twórczego podejścia, logicznego myślenia oraz umiejętności technicznych i artystycznych. Oprócz tego uczestnicy muszą sprostać problemom spontanicznym, które sprawdzają ich zdolność do szybkiego i nieszablonowego myślenia.
Kulminacją zmagań są konkursy na poziomie regionalnym, krajowym, a najlepsi mają szansę reprezentować swój kraj na światowych finałach w USA. Program rozwija nie tylko kreatywność, ale także umiejętność pracy zespołowej, zarządzanie czasem oraz kompetencje niezbędne w przyszłości, takie jak przedsiębiorczość i komunikacja.